Tuesday, September 9, 2014

買居屋﹖﹗﹗

考慮緊究竟買唔買好。如果買的話,就用綠表,聽聞綠表可以只俾 5% 首。唔買的話,可能要等樓市下跌,但唔知幾時先會跌…



講番買,暫時心水係荃灣,一來唔係單棟,管理費應該無咁貴,二來近兩公婆老家,由個盤去地鐵站,懶得行時坐的士都叫負擔得起,三來話晒叫荃灣,買野、去邊都方便。但一日未親身去看看實際環境,一日都唔可以下決定。

兩房或三房都會考慮

我比較過兩房同三房的負擔,就咁睇,沒有太大問題。
實用呎數 樓價 (1) 首期 (2) 月供 (2.5%) (3) 月供 (5.0%) (3)
兩房 約450呎 約300萬 約15萬 約1.1萬 約1.5萬
三房 約600呎 約400萬 約20萬 約1.5萬 約2.0萬

(1) 以報紙報導說,實用呎價約 $6500;
(2) 以5%首期來看;
(3) 以供30年計;

但我相信有人會問:「你可以拎到2萬來供樓,點解唔買私人樓,反而去買居屋咁 on 9?」

時間、空間,二者選其一

唔好忘記,300萬有450呎,400萬600呎,如果係私人樓,樓齡仲要係5年以下的,我相信已經無太多選擇,而家新界區都已經無咩300萬的私人新樓。有都只會好似嵐山咁—「高級劏房」。 而400萬呢﹖ 選擇則多番啲啲,卻不要奢望能有一樣大少,以現在一般萬多蚊一呎計,應該可以買到3百多4百多呎,主要會係元朗 (其實係洪水橋) 、天水圍或屯門一帶,市區的則只能買2百多3百呎。我曾經住過天水圍,兩房4百多呎,爽,但每日的車費及時間便不得了,番香港區來回要三個鐘,每程要廿多蚊。如果選擇放棄空間,如果只因為是私人樓,要我買個二百多呎的樓,唔夠說服力…因為我而家都係住緊2百呎公屋,但交通極之方便,如果係生活質數無改變之下來買樓,我過唔到自己。

每月差幾百

講番首期,傳統智慧(即老人家的說法)話首期俾得愈多愈好,因為之後利息會少一點。我認同,但卻唔會做。自己計過數,以400萬為例,9成同9成半的每月供款如下﹔

九成按揭﹔     14,729
九成半按揭﹔ 15,015

每月供款只是相差約300元,但首期卻要俾多20萬。20萬係現今社會來講唔多,但20萬用來買股票的話 (例如﹔ 03988.HK 中國銀行),每年會有約 1.1萬股息,每月即約有 990 元,用來補回呢 300 元差價後,仲有 600 元入袋,不知幾好。

下一步,實地觀察

講多無謂,最實察係實地觀察,來緊的一段時間,我會抽時間去唔同的地盤實察一下,看看交通 (上下班)、日常鳩烏 (購物)、回老家及去市區等方不方便。

Thursday, August 28, 2014

台北樓價一年升10%

台灣京站…500 呎都只係 200 萬喳…咩世界呀﹗﹗

來源:蘋果日報 (2014年08月22日)
http://hk.apple.nextmedia.com/financeestate/art/20140822/18840368
==
近年台灣台北樓價大升,當地市民大嘆買樓難,但比起香港物業,呎價仍然低廉。曾在當地工作多年的港人陸小姐稱,當地居民人工低,租金不高,港人買樓收租回報有限,但買來炒則有一定吸引力。移民公司稱,近年接獲港人移民台灣的查詢,較數年前大升10倍。
記者:陳阮素

台灣長富地產市場研究部,最近歸納亞洲國家的樓價資料,及全球房地產指南(Global Property Guide)所做的統計調查,去年亞洲主要城市的樓價升幅當中,馬來西亞吉隆坡以17.18%居冠,菲律賓馬尼拉11.09%居次,台北排第三,升9.92%,香港樓價以7.76%排第四。據美銀美林的數據,從2008年首季至2014年首季,台北樓價六年上升91.6%。中原地產預計,今年底台灣會有市長、議員等「七合一」大型選舉,相信明年會推出有利樓市的政策,樓價或升約10%。
台北市民收入偏低,令該市成為全球最難買樓城市之一,有調查指市民用收入六成多去供樓,供足15年才能上車。但相比香港,台北樓價與香港仍有一大段距離。
中原(台灣)地產高級副總經理張紹權稱,以台北車站附近約三年樓齡物業「京站」為例,建築約500方呎單位,入場費約200萬元(港元.下同)。如港人熟悉的西門町,面積相若的單位,最平約300萬元,樓齡約15至20年。如不介意樓齡20年以上的物業,約200萬至250萬元已有交易。至於最平物業何處找,萬華區是其中之一,距離捷運站約15分鐘步程,樓齡20、30年,無電梯,類似香港唐樓的公寓,150萬元甚至可買到600餘方呎單位,實用率更可達九成或以上。
值得留意是,當地物業回報不及香港高,通常只有2至2.5厘,3厘已是非常理想。在台北長駐三、四年,最近才返港工作的港人陸小姐說,她租住屬於豪宅地段的仁愛路約300方呎單位,月租才約4,300元,單位還設有迷你倉庫作貯物。

收租回報遜 炒樓有商機
她認為,港人買樓收租絕不划算,但炒樓則有商機。她認識一名業主,向發展商買入單位後,持貨兩年後沽出物業,升值近七成。惟據她觀察,近年越來越多專攻細碼戶的單幢物業興建,吉屋亦不少,港人買樓前宜仔細考察。
在香港持有物業未滿三年轉售,需支付「額外印花稅」,在台灣亦有類似稅項,名為「奢侈稅」,故地產代理一般建議買家收租兩年再考慮易手,參考中原地產提供的資料,一般升值兩成以上。另港人買台灣樓,以擁有永久使用權的物業而言,一般最少都可做到五成按揭。

Saturday, August 23, 2014

收息 - 中國人壽2013

原來仲有 310 蚊息收,你都叫有番啲作為﹗﹗

[2014.08.26 更新]
另再收 405 蚊,即共 715,來源係以前的月供股票,仲未賣出…

Monday, August 11, 2014

Sunday, August 3, 2014

沽貨 - 中國人壽

1000@23.2 2014-07-31

呢手貨由 IPO (2003年12月18日) 揸到而家,超過十年。當時上市價是 3.59。正如我一直強調,一有機會我一定會賣走呢隻野。如果由上市計,回報是不錯的,十年有約 5 倍回報,即平均每年約 50%,如果係早幾年賣,回報會更好。但如果係睇近五年,佢來來去去都在 18 - 25 上落,而同時業績及派息都好唔理想,浪費了很多的機會。同一舊錢,如果用來買內銀已經有不錯的回報。

呢隻係我第一隻買的股票,想當初抽佢的原因無咩特別,當時咩都唔識(而家都係),只係知道佢個名有「中國」兩個字、係做保險的、仲要係中國的一哥,當時又勁吹保險係中國的前景會好好,而一手的洗費連四千都唔駛,所以都無咩考慮,就咁入票抽一手。

其實手上仲有一手多點點的月供中人壽等放,平均價約 29 元。

Friday, July 25, 2014

兼職費到手﹗﹗

今日終於收到兩個月前的兼職費,共兩萬元。事源早兩個月,有個朋友叫我幫手做寫 program,整個 project 附出的時間唔長,也不複雜,前後只用了十多天,可能更少,因為有些日子只使用了半天時間…嚴格來講,兼職的收入並唔係 "被動收入",所以我呢篇 blog 都只係 tag 左財富更新。

對呢兩萬,我有兩個想法。

第一,就是再加多少少錢再買入平保。如果番工有時間,其實平保幾好炒,我留意左平保一段時間,佢的上落區間一般係 58.00 - 62.00,低過 58 就入,高過 62 就賣,今日收市已經去到 64 元,有時忙都係一件好事來~ :-)

第二,將賺來的錢拿去買入黃金或白銀,我成日都覺得有閒錢可以用來買貴金屬,並唔係咩野對抗通漲,而係用來保存財富,近日金價正下調,看來是一個好時機。

收息 - 中國銀行 2013

嘩﹗﹗ 收息收到停唔到手,中行派左 2.2k 俾我, 正﹗﹗

Sunday, July 13, 2014

收息 - 匯豐控股 2014/01

收到 37 股,繼續以股代息!!

2013 年第 4 次股息,我收到約 70 股,今次 (2014 年第 1 次股息收 37 股。照咁計,假設收到的股息不變,一年收到約 160 股 (37股 x 3 + 70股),即兩年半便夠一手!!